14 February 2011

Jom derma darah

Sekarang ni kempen derma darah sedang di jalankan di merata-rata tempat. Sebabnya, hospital dah kekurangan stok darah. Mana taknya, rakyat malaysia kan suka minum darah especially ketika musim perayaan.Ni belakan habis lagi, sebab masa raya cina aritu, ramai yang gunakan darah untuk dijadikan sirap..

Dari apa yang aku dengar, darah jenis A dan O sangat2 diperlukan.
Kalau korang nak tau, orang yang ada darah jenis O ni agak special sikit.

Ini abg aku punya cerita lah.

Dengan bangganya + sedikit riak dia bercerita kat aku. Setiap kali dia gie derma darah, dia akan request nurse yang paaaling cantik untuk inject dia. Boleh dapat pulak tu...Pastu kalau nak request air & makanan lebih pun akan dapat jugak.

Sebabnya, orang yang ada darah O nie tak ramai, so bila ada yang menderma, memang layanan first class lah. Tak puas hati betul aku ngan citer dia.

Habistu, kalau pompuan macam aku..nak request mendenya...mana ada nurse lelaki..MA ada la..Tapi yang buat keje2 tu kebanyakannya nurse...huh..

๏̯̃๏ Ini Tidak Adil..

No comments:

Post a Comment

Sayang anda semua