17 February 2011

Ana Rafali semakin dibenci


Aku ingatkan cerita pasal ketidakpuasan atas kemenangan Ana Rafali dah suam-suam kuku atau dah sejuk. Rupanya masih ramai lagi yang berkata-kata.

Sejak Ana Rafali menang AJL haritu, banyak pulak suara-suara sumbang yang tidak puas hati dengan kemenangan dia. Aku berada di atas pagar, mengutuk tidak, menyokong pun tidak. Itu adalah rezki masing-masing la kan.

Aku just bayangkan kalau aku di tempat dia, lepas seronok menjadi juara, keesokannya terus dengar suara-suara yang tidak puas hati dengan kemenangan aku. Tentu hati terasa remuk redam. Sehinggakan dia mengeluarkan statemet sebegini

"saya juga manusia, kenapa mereka perlu kecam saya sebegini sekali."
"saya hairan, kenapa ramai seakan-akan cuba menjatuhkan saya sedangkan saya tidak pernah cuba untuk menyakiti sesiapa"

Berhentilah daripada melakukan semua itu, bayangkan jika kita atau saudara-mara kita ditempat dia, adakah kita tidak punyai perasaan.

✿◕ ‿ ◕✿Adakah kita begitu hebat untuk menghukum manusia lain

No comments:

Post a Comment

Sayang anda semua